یزدفردا: موتور عصبی تراشه‌های سیلیکون اپل و همچنین تمرکز اپل بر حفظ حریم خصوصی، از جمله برتری‌های اشاره‌شده توسط کوک هستند.

به گزارش یزدفردا: «تیم کوک»، مدیرعامل اپل، پس از اعلام گزارش مالی سه ماهه دوم سال مالی 2024 این شرکت، همراه با «لوکا ماستری»، مدیر ارشد مالی غول سازنده آیفون، درباره هوش مصنوعی اپل و برتری‌هایی که کوپرتینیویی‌ها نسبت به رقبای خود دارند صحبت کرد.

مدیرعامل اپل هنگام صحبت در مورد کنفرانس WWDC 2024 که ماه آینده برگزار خواهد شد، هیجان خود نسبت به اعلامیه‌هایی که این شرکت برای آن آمده کرده است را نشان داد. به گزارش 9to5mac، هرچند او به صراحت نگفت که قابلیت‌های هو‌ش مصنو‌عی به iOS 18 خواهند آمد، اما گفت که ا‌پل همچنان به انجام سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجه روی هوش مصنوعی ادامه می‌دهد و به‌زودی «اطلاعیه‌های بسیار هیجان‌انگیزی» را با مشتریان خود به اشتراک خواهد گذاشت.

مزایای هوش مصنوعی اپل نسبت به رقبا

مدیرعامل اپل در ادامه گفت که این شرکت «مزایایی» دارد که باعث می‌شود هو‌ش مصنو‌عی آن نسبت به رقبا متمایز باشد. به عنوان مثال، او به موتور عصبی تراشه‌های سیلیکون اپل و همچنین تمرکز شرکت بر حفظ حریم خصوصی اشاره کرد:

«ما به قدرت تحول‌بخش و نویدبخش هوش مصنوعی اعتقاد داریم و معتقدیم که مزایایی داریم که ما را در این دوره جدید متمایز می‌کند، از جمله ترکیب منحصربه‌فرد اپل از یکپارچه‌سازی سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات یکپارچه، سیلیکون پیشگام اپل با سیستم عصبی پیشرو در صنعت و و تمرکز تزلزل‌ناپذیر ما بر حریم خصوصی، که زیربنای اصلی هر چیزی است که توسعه می‌دهیم.»

طبق شایعات متعدد، اپل در تلاش است تا در اواخر سال جاری مجموعه‌ای از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را به سیستم عامل‌های خود اضافه کند. برخی از این ویژگی ها ماه آینده در WWDC معرفی خواهند شد که شامل مواردی مانند چت‌بات، پلی‌لیست‌های هوشمند برای Apple Music و دستیار هوشمند سافاری برای خلاصه‌کردن مقالات می‌شود.

کنفرانس WWDC 2024 از تاریخ ۱۰ تا ۱۴ ژوئن (۲۱ تا ۲۵ خردادماه) برگزار خواهد شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا